2. desember 2012

Sjokolade figurer


Kakeformene fra Nordic Ware er geniale, nydelige mønster og solide former av ypperste kvalitet!
Se her for utvalget som Kakebua har, http://www.kakebua.no/kakeformer/nordic-ware-kakeformer
I dag har jeg brukt de for å lage skall av sjokolade, man trenger ikke fylle hele formen, bare beholde noen millimeter med sjokolade for å få frem mønsteret.

Disse skal jeg fylle med Bounty etterpå, legge de på et flott fat og pakke de inn i cellofan. Herlig julegave til venner !!

Slik gjør du:
Sett metallformen i fryseren i 15 min. før du skal bruke den. Smelt sjokoladen, og hell den oppi den kalde formen. Tøm bort overskuddssjokoladen. Sett så forma i kjøleskap i 5-10 min., ta den ut og gi formen et lite slag i benken, da løsner sjokoladen. Vend formen og ta ut emnene.










3 kommentarer:

  1. Hei! Kjempefine figurer. :-)

    Hvilken sjokolade bruker du? Er det noe sjokolade som egner seg bedre enn andre for å lage figurer?

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia! Dette er overtrekkssjokolade, stivner fort og er litt stødigere. Personlig synes jeg den er veldig god, fås kjøpt både i lys, mørk og melkesjokolade :-) -britt

      Slett
    2. Oki. Det må jeg vel få tak i på nett, finnes ikke i butikken her.

      Har du brukt denne sjokoladen i dypere FI silikonformer? Får man det ut av formen etterpå?

      Slett