3. juni 2012

Jeep sjokoladekake

Jeep...?  Tja, det kan jo ikke være så ille tenkte jeg når en av årets konfirmant ønsket seg nettopp en slik kake .... KAKE ja!  Jeg skal innrømme, de små grå har jobbet overtid i flere uker...


Største utfordring var å få skroget opp fra bakken, her måtte det hobbyplank til...
Kakefatet ble da en hobbyplank med 4 klosser bak hvert hjul, malt sort med konditorfarge slik at de ikke skulle vises så godt.

Først hjul, Digestive kjeks limt sammen med smørkrem, trukket med marsipan. Så hjulkapsler...



2 store rører av min beste sjokoladekakeoppskrift ble stekt og stablet på kakebrett tilpasset sokkelen :


..og deretter løftet på plass på det nylagde kakefatet....


Deretter dekkes kaken med melkesjokoladekrem, dette for både å få laget rett fasong samt være feste for trekket.

Så, etter mange timer med avkjøling, marsipanlegging, spraying, montering osv osv osv ....... så var bilen ferdig :







... OG for dere som kom helt til bunnen av innlegget, dette tror jeg blir første og siste gang....men det har jeg da sagt før å :-))

2 kommentarer:

  1. Else-Marie Horgen3. juni 2012 kl. 18:37

    Du er bare helt utrolig dyktig :-) Gleder meg til mere nytt :-) Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Else-Marie! Du får kaste deg på karusellen du også:-)
      En riktig fin søndagskveld til deg også!

      -britt

      Slett