2. februar 2013

Brownies med Bringebærfromasje


Brownies bunn, toppet med en fromasje lignende krem som smaker bringebær, pyntet med mørk sjokolade. Kaken ble godkjent av mine kritikere her hjemme, oppskriften på fromasje finner du under Basis her på siden :-)

Når jeg lager brownies så steker jeg de kakeformer på 20cm. Jeg får da flere bunner som jeg kan fryse og ta opp etter behov.


En av bunnene rekker ikke å komme seg i fryseren denne gangen... :-)

Jeg topper den med et tykt lag av frisk fromasje/mousse-lignende masse (har prøvd meg litt frem i dag) og da trenger jeg litt støtte rundt til massen har stivnet.

Sett ringen tilbake rundt ferdigstekt bunn, lag høye kanter med bakepapir, fyll deretter røren oppi og sett til avkjøling.



Når massen har stivnet tar vi forsiktig bort støtten...



Så er det bare å pynte, her med sjokolade støpt i silikonformer fra www.kakebua.no




2 kommentarer:

  1. Du er så fantastisk flink til å lage kaker!! Er ofte innom bloggen din for å titte ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Veronica! Håper du kan hente litt ideer hjem til eget kjøkken også, utrolig morro hobby dette! -britt

      Slett